Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Horecamakelaars geven prijs: ‘Nu is hét moment om je Amsterdamse horecazaak te verkopen’

Stel je voor: na duizenden geserveerde borden, ontelbaar veel getapte biertjes en massa’s voldane gasten neem je afscheid van je Amsterdamse horecazaak. Dan verdient jouw bedrijf een goede opvolger. Dat snappen de horecamakelaars van Klaassen Horecamakelaardij als geen ander. Het driekoppige Amsterdamse team van Klaassen vertelt wat je als verkoper het beste kunt doen.

Jamie Kleijne, Joey Hehamahua en Guido Prins bedienen voor Klaassen de horecamarkt in Amsterdam. Zij weten wat daar speelt en staan horecaondernemers bij in de zoektocht naar een opvolger. Het drietal van Klaassen ziet iets opmerkelijks gebeuren, wat interessante kansen oplevert voor uitbaters van hotels, restaurants en cafés.

Onzekere toekomst

Met het uitbreken van corona brak er een onzekere tijd aan voor veel horecaondernemers. Ze kregen te maken met nieuwe regels, minder gasten en zelfs met complete sluiting. De ondergang voor veel hotels, restaurants en cafés in Amsterdam, zou je verwachten.

Dit is hét moment

Toch ziet het Amsterdamse team van Klaassen Horecamakelaardij iets anders. “Door alle steunmaatregelen die de overheid heeft, zijn er juist minder faillissementen in de horeca dan normaal”, zeggen de horecamakelaars. “Tegelijkertijd zijn er veel mensen die in Amsterdam een horecazaak willen beginnen.” Met andere woorden: er is veel vraag, minder aanbod. Een uitgekiend moment om juist nu over de verkoop van je horecazaak na te denken.

Ontzorgen

Horecaondernemers stoppen hun ziel en zaligheid in het bedrijf, weten Jamie, Joey en Guido. “Na jaren van hard werken is de beslissing om te verkopen daarom niet makkelijk. Wij kunnen daarbij helpen. We helpen bij het inventariseren en het vaststellen van de vraagprijs. We maken een brochure en zoeken een koper, regelen bezichtigingen en zorgen voor een soepele overdracht. In overleg kunnen we ook ervoor kiezen om het discreet in de verkoop te nemen.”

Belangstelling

Het zou zomaar kunnen dat de toekomstige opvolger van een hotel, restaurant of café al bij Klaassen Horecamakelaardij bekend is. Ze houden een bestand bij met belangstellende kopers. Elke maand kijken ruim vijfentwintigduizend bezoekers op de website van Klaassen Horecamakelaardij naar de horecabedrijven die te koop staan. Daarnaast werkt Klaassen samen met www.horecaspot.nl. Dit is een platform waar horecamakelaars horecazaken te huur of te koop aanbieden. Een soort Funda in business, alleen dan alleen voor horecabedrijven.

Gratis waardebepaling

Die belangstelling maakt het voor horecaondernemers interessant om juist nu na te denken over de verkoop van hun bedrijf. Dat begint bij Klaassen Horecamakelaardij met een gratis waardebepaling. Ook leuk om te weten wat je bedrijf eigenlijk waard is.

Wil jij weten wat jouw Amsterdamse horecabedrijf waard is en hoe groot jouw kansen zijn op een succesvolle verkoop? Neem dan contact op met het hoofdkantoor van Klaassen via 033-2581330 of mail naar info@klaassenbv.nl.

Joey Hehamahua
Deel deze pagina

Actuele berichten

Inflatie en indexatie bij bedrijfsruimtebron: https://www.nvm.nl/

De inflatie schiet momenteel door het plafond. De gevolgen daarvan zijn voor iedereen merkbaar. Huurders van bedrijfsruimte merken het ook in hun portemonnee. Zo zal de jaarlijkse indexatie als gevolg van de gestegen inflatie een stuk hoger uitpakken dan zij gewend zijn. Hoe zit dit?

Lees meer

Makelaars: 'Fors meer horecazaken te koop door financiële problemen'bron: nos.nl

Sinds het begin van dit jaar is het aantal horecabedrijven dat te koop staat, met zeker een kwart toegenomen in vergelijking met de afgelopen twee coronajaren. Veelal stoppen de horecabazen vanwege financiële problemen.

Makelaars schatten dat ze sinds januari 25 tot 30 procent meer horecabedrijven in de aanbieding hebben. Sectoreconoom Gerarda Westerhuis van ABN Amro bevestigt de toename.

Lees meer